Oh wat spijtig dat er zoiets moet gebeuren om deze getuigenissen te laten horen. Maar nu het toch gebeurd is, grijp ik de gelegenheid om mijn ervaringen te delen.

Esther, jij somt mooie belangrijke herinneringen op. Maar je bent een belangrijke vergeten, nl. de zorgen die Mevr. Stark heeft voor elke leerling.

Meerdere keren merkte Mevr. Stark op aan verschillende klasgenoten (incl. mezelf) dat er meisjes aan het randje van de klas zitten. Of er iets aan gedaan kan worden zodat iedereen voelt dat ze er bij hoort. En dit op een discrete manier zodat niemand er iets van afweet.

Mevr. Stark hard of streng? Een keer dat ik dan wel op mijn hoofd had gekregen (en had het toen eerlijk had verdiend), werd ik een dagje later naar het bureau geroepen om een persoonlijke sorry te ontvangen van mijn directrice voor de eventuele harde woorden.

Ik weet dat ik niet de enige ben die sinds mijn laatste dag op school al eens Mevr. Stark als wijze mentor heb opgebeld om moeilijkheden te bespreken en advies te vragen. Hoe reageert ze dan ”Sorry, ik had je sms niet direct gezien. Hoe gaat het met je?”.

Dus het gaat over een trouwe, bezorgde directrice, die de juiste combinatie-aanpak van discipline en liefde hanteert.

Enkele externe (buitenlandse) speakers hebben opgemerkt dat je bij het aanspreken van deze school de trotsheid van de leerlingen in de lucht kunt voelen. Dat ze tot zo’n fantastische school Benoth behoren. Of zal ik het liever Familie Benoth noemen?

Ook ik zou niet zijn wie ik nu ben zonder mijn fantastische kinderjaren van Benoth! Ik ben de directie en hun team enorm dankbaar voor alles dat ze gedaan hebben en wens ze veel succes om het allemaal zo te laten draaien.

Hopelijk staat Benoth hier alleen van sterker in hun voeten!

Trotse Benoth’er,

Raizy Mund

P.S.

Toevallig heb ik ook een bachelor in de Orthopedagogie in drie jaar tijd behaald.

Toevallig kreeg ik direct daarna een job als hoofd in de groep in een instituut voor kinderen met een beperking.

Maar dit doet er nu niet aan toe. Iedereen weet nu wel al dat er op cognitief vlak veel wordt geboden en dat de meerderheid gaat verder studeren.